Usch..

Hände en hemsk sak idag.

Jag tyckte att det lät som att det regnade.. Åhh, jag som skulle ut och rida. Jag, jessie, Jenny och Jennys mamma var i stallet. Alla borstade sina hästar o Jenny skulle åka på hoppträning. Jag tycket iaf att det lät som att det regnade och jag öppnar göselstacksdörren och kollar ut. Inget regn bara en stor jäkla lada som stog i brand. FY FAAN vad rädd jag blev. Hela ladan var full av eld. Min första tanke var korna. Dom som ägde gården hade ju för guds skull kor!! Marie fick låna min mobil för att ringa 112. Jag slog numret och det var jätte konstigt att trycka på den gröna knappen. Vi stängde ALLA dörrar i stallet och ställde oss på utsidan. Då fick vi se att det var två kalvar och en get där.. Jessie, mamma och en kvinna som heter Yvonne sprang in för att jaga bort dom från elden.

Nu är iaf elden nästan borta och brandkåren stannar där inatt så att inget sprider sig eller så..
Fruktansvärt var det.. USCH säger jag bara. Jag är säkert jätte fjantig men jag är verkligen LIVrädd för eld.. :-(

Hörs KANSKE senare

puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

♥Namn:
>>Remember?

♥E-postadress: (enbart för mig)

♥Blogg:

♥Kommentar:

Trackback
RSS 2.0