Ehm, aa..

Hej hej..

Orkar typ inte blogga.. Iga besökare inget att skriva om, inga kommentarer.. Då blir det trök ju!!

Xet kom iaf hem igår<3 Den lilla busen! Det har också gått JÄTTE bra med Belinda och hon sköter sig fantastiskt!!

Sen har det hänt en riktigt hemsk sak. Två tjejer som gick på Nösnas omkom i en tågolycka..
Fy fasiken vad synd det är om dom. Och föräldrarna.. Men det var INGENS fel.. Absolut INGENS..




Ska tävla den 20 september och då ska bajs Bonnie följa med ;-) <3 Nää, hon vet att hon e bäst<3
Måste också pröva att köra henne brett. Belinda asså ;) Och så kommer Lisa världens bästa hovslagare och skor henne nu på onsdag. Innan tävlingen och så!!

När Belinda ska åka i transporten har hon ALLTID transportskydd och täcke på sig. Hände en olycka för ett tag sen. En personbil körde in i transporten bakifrån och både transporten och bilen som den satt fast i välte eftersom personbilen körde i såpass hög fart. Taket flög av på transporten och hästen for ut och låg en stund på asfalten och dom som körde bilden och transporten ringde deras vän som skulle komma och hjälpa dom. Dom trodde hästen avlidit. Men den reste sig upp och sprang iväg fast stannade en bit bort. Hade inte den hästen haft täcke och skydd hade den inte klarat sig. Därför har jag ALLTID det på Belinda eller vilken häst jag nu ska åka iväg med.

Det är så onödigt att ta den risken och åka utan när det tar 5 minuter extra att "slänga" på täcket och skydden. Ni som inte har transportskydd bör köpa det eftersom dom brukar hålla.
Precis som benskydd!! En billig försäkring typ!! Jag har nu svarta benskydd, svarta damasker (dom är JÄÄÄÄÄÄTTE bra!!) och råsa lindor. Ska också köpa nya benskydd att tävla i också!!

Jag ska snart köpa nya till bebis. Lite högre och färg spelar självklart ingen roll!!!


Kanske också blir tävling den tredje oktober på ljungskile ridklubb :) Ska vänta på proppen bara..



Belinda ska få ta det riktigt lugnt idag. Blev ju trots allt en kortis igår!

Nu har jag bestämt mig att nu ska jag börja om! <3 (inget med belinda att göra ;))

Hörs sen!

PUSS


Kommentarer
Skriven av: Sofia

http://jjshastliv.blogg.se/2010/september/tavling-1.html#comment



var med och tävla om en stor länk och en brochyr!

2010-09-11 @ 19:10:09
URL: http://jjshastliv.blogg.se/
Skriven av: Joanna

http://jjshastliv.blogg.se/2010/september/tavling-1.html#comment



var med i vår tävling där du kan vinna en länkning och brochyren "utfodringsstips för fånghäst"

2010-09-11 @ 19:33:42
URL: http://jjshastliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

♥Namn:
>>Remember?

♥E-postadress: (enbart för mig)

♥Blogg:

♥Kommentar:

Trackback
RSS 2.0