trött som bara den...

HEJ PÅ ER!!!

Jätte trött verkligen! Men här kommer ridningen! :D

Red till gropen med Jessie och Freja och i början var hon ganska seg men hon går igång ganska snabbt och får upp farten! Försökte få henne att gå i en liiiiten vattenpöl men NEPP det skulle hon absolut inte göra! Nej nej, den kanske attackerar eller äter upp henne? Fjollhäst... Söta Totte! hehe bara jessie som fattar x) Jaa, hon var ju som sagt ganska seg först men sen när jag fick igång henne i traven fick hon en jädrans fart! :D Galopperade lite och hon var super pigg och ganska stark. Hon försöker ofta ta kontrollen och då gäller det verkligen att vara riktigt bestämd och visa att det är en själv som bestämmer över sin häst/ponny! Dio är ett jätte bra ex. på en ponny som man måste vara bestämd på! Går inte att sitta och bara "åka" häst där! Berättar senare om dom gånger jag ramlat av honom! HAHA! Jaa, tillbaka till Belinda som var jätte duktig! Hon e underbar!


Aa, det var ridningen och här kommer lite saker som händer imon och nästa vecka!

imon Söndag: Lisa hovslagaren kmr kl 10 och bara tittar på Frejas hovar och skor. Sen rida på min prinsessa!

Måndag: Vila för prinsessan tror jag? Sen bara en slapp dag! Bonnie kanske kommer och sover över?? 

Tisdag: Rida Belinda!! Sen ska jag och Jessie åka och rida Emma Jessies kompis hästar Cloe som Jessie ska rida och De soto som jag ska rida! Tror han är ett gotlandsruss! Ska rida dom en vecka åt Emma och hennes lillasyster Moa, Moa äger De soto, när dom e på semester!

Onsdag: Hoppträning för Maria 07.30 i paddocken!

Torsdag: Rida och sen ha en slapp dag igen! myysigt!

Fredag: Vila och kanske göra nåt mer? :P

Lördag: inga planer mer än att rida

Söndag: inga planer mer än att rida idag heller!


Så det var min kommande vecka! myys vecka kan man säga! :P


Tänkte berätta om några gånger jag har ramlat av Dio och nåra andra!

Drar självklart första gången jag ramlade av en ponny i detta fall

Putte min lilla söta shettis sköthäst! Eller ja inte nu längre men förut!

Red i paddocken där han stog och skulle komma mot ett hinder och mamma sa att jag skulle ta det i trav men jag envisades om att ta det i galopp så det gjorde jag klart ;-) Och själva hindret gick bra men inte efteråt.. hehe han stannade EFTER hindret så jag ramlade av och så stog han bara ch glodde på mig typ x)

Ramlade av honom två gånger till och en gång i en backe med lite lera och en gång släåades jag efter, det gjorde nog ondast att släpast in i ett träd... mmm inte sååå jätte skönt! haha...

Dio en gång på ängen borta vid stallet när han inte fick springa när han ville så han börja bocka och han slutade inte utan han bocka å bocka å bocka som en galning!!! Det var typ två ängar med staket emellan som var öppen en bit så man kunde rida på båda, och jag och Dio stog i ena hörnet och jag ramlade av där också och han sprang ner till andra hörnet och bocka å sparka hela vägen som värsta vildhästen! eller vildponnyn!!! :D

Sen tre gånger på ridskolan!

Första gången var på hästen Sambo.. Han lever tyvärr inte nu längre :'( när jag fick se på deras minnessida att min älskling var borta föralltid fick jag värsta chocken! Det blev som ett hål i magen som sedan bildade en klump som gjorde att jag mådde dåligt.. Jätte dåligt..


Iaf den dagen jag ramlade av blåste det hur mycket som helst och vi var precis färdiga med ridningen i sig och skulle skritta av och precis då blåste det till precis brevid mig och Sambo<3 och han flög in mitt mitten i full galopp och jag som inte hade fötterna i stigbyglarna och hade långa tyglar flög ju av som en vante i storm! Gjorde typ en volt och landade på magen igen. och blödde näsblod! Usch...

Efter det lärde jag mig en rejäl läxa..

Nu e ja dukkti på det! hahha nej men tänker mig för innan jag gör något inom hästarna..
Ännu har jag inte ramlat av Belinda men det kommer väl bara för att jag sa så..! än har jag inte fått smaka grus! Usch vill inte ens smaka.. Har hört att det inte är så gott? hehe...


Det blev ett långt inlägg! :D
Men nu ska jag sova!



puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

♥Namn:
>>Remember?

♥E-postadress: (enbart för mig)

♥Blogg:

♥Kommentar:

Trackback
RSS 2.0